Anita De Roost

Anita De Roost

"Kiezen voor marketing is kiezen voor een polyvalente opleiding, die ervoor zal zorgen dat je tal van nieuwe uitdagingen met een ruime visie tegemoet kan treden. Marketeers kunnen dan ook alle kanten uit: van pure marketing, over verkoop, distributie, een creatieve job in de reclamewereld tot marktonderzoek en dat in de wereld van vloerbekleding, reizen, banken, tuingereedschap, bouw… Kortom, een opleiding die ik ten sterkste aanbeveel!

Gestart als administratief medewerker in verschillende sectoren en in 2000 het licht gezien en marketing gaan volgen in avondonderwijs bij GroepT. Geen sinecure om werk, studies en familie te combineren maar het heeft zijn vruchten afgeworpen: reeds begin 2002 kreeg ik de kans om bij Etex Group te starten, een internationaal bedrijf in de bouwsector. Eerst deels administratie, deels marketing voor de afdeling European Building Materials. Daarna, na het behalen van mijn diploma in 2003, voor de volle 100% in marketing actief. Hier is het echter niet bij gebleven: ruim 2 jaar later aan de slag gegaan bij Promat International, een andere afdeling binnen Etex en marktleider in passieve brandbescherming. Een job boordevol afwisseling en vooral een geslaagde combinatie tussen strategische (analyses over producten, segmenten, prijzen, marges, mogelijke acquisities, economische trends) en operationele marketing (websites, interne magazines, CRM, corporate identity).

Let wel: zoals in het professionele leven, moet je om deze opleiding succesvol af te sluiten niet alleen over héél wat inzet, flexibiliteit en doorzettingsvermogen beschikken, maar tevens kritisch kunnen zijn, zelfstandig kunnen werken maar vooral ook een loyale teamplayer zijn. Ga ervoor!"